Information och nedladdning

Om madrassen inte fylls med luft

Här kan du se en checklista på vad du kan göra om din madrass inte fylls med luft eller om den har börjat läcka luft. Filmen visar hur slangarna ska kopplas till och CPR-remmen ska sättas åt.

Visa film

Hur tömmer jag madrassen på luft vid ihoppackning?

Här ser du en instruktion till hur du tömmer en madrass på luft när du vill packa ihop den.

Hur tömmer jag madrassen snabbt vid nödsituation?

Dra ur CPR-remmen ur CPR-ventilen. Denna är gul med röd text och sitter i mitten av slangarna som kopplar samman madrassen med pumpen. På madrasserna CuroCell UNO och CuroCell A4 sitter CPR-ventilen direkt i anslutningskontakten till pumpen. Efter några sekunder kan du påbörja HLR. 

Vilka hyrda madrasser finns på min avdelning?

Du kan se vilka madrasser ni har hyrt genom att logga in på ert konto.

Hur hyr jag en madrass?

Det är enkelt att hyra madrass från oss genom vår webblösning. Här berättar vi hur du gör.

Hur beställer jag en madrass?

Det är enkelt att beställa madrasser från oss genom vår webblösning. Här berättar vi hur du gör.

Kan jag som privatperson beställa direkt från er webbplats?

Som privatperson kan du tyvärr inte beställa direkt från oss. Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst för hjälp på telefon: 0771-106 600 

Instruktionsfilmer

Instruktionsfilm CuroCell A4
Instruktionsfilm CuroCell A4
Instruktionsfilm CuroCell 3
Instruktionsfilm CuroCell 3
CuroCell 4 (se) - Instruktion
CuroCell 4 (se) - Instruktion
CuroCell Cirrus (se) - Instruktion
CuroCell Cirrus (se) - Instruktion
CuroCell Nova (se) - Instruktion
CuroCell Nova (se) - Instruktion
Curera Multikudde (se)
Curera Multikudde (se)
Curera Nackkudde (se)
Curera Nackkudde (se)
Curera Positioneringskudde 25x80 (se)
Curera Positioneringskudde 25x80 (se)
Curera Positioneringskudde 50x85 (se)
Curera Positioneringskudde 50x85 (se)
Curera Positioneringsrulle (se)
Curera Positioneringsrulle (se)
Curera Stödkil (se)
Curera Stödkil (se)
Molly Hälskydd (se)
Molly Hälskydd (se)
Optimal Evakueringslakan (se) - Instruktion
Optimal Evakueringslakan (se) - Instruktion
Madrassinventering - Care of Sweden
Madrassinventering - Care of Sweden

Presentationsfilmer

Optimal 5zon (se) - Presentation
Optimal 5zon (se) - Presentation
CuroCell S.A.M. PRO (se) - Presentation
CuroCell S.A.M. PRO (se) - Presentation
CuroCell S.A.M. (se) - Presentation
CuroCell S.A.M. (se) - Presentation
CuroCell 4 (se) - Presentation
CuroCell 4 (se) - Presentation
CuroCell Cirrus (se) - Presentation
CuroCell Cirrus (se) - Presentation
CuroCell Nova (se) - Presentation
CuroCell Nova (se) - Presentation
CuroCell UNO by Care of Sweden
CuroCell UNO by Care of Sweden

Anmäl reklamation

Reklamationer skall snarast anmälas till Care of Sweden på tel: 0771-106 600 eller på info@careofsweden.se. Vi är tacksamma för så mycket information som möjligt gällande den specifika reklamationen. Skulle vi sakna någon information återkommer vi alltid till kund för att komplettera våra uppgifter.

Bedömning och retur

Vi gör därefter en snabb bedömning och meddelar kund om vi direkt kan ersätta produkten eller om vi måste begära att få produkten i retur för en noggrannare bedömning. Observera att returnering av produkt skall ske enligt våra instruktioner och får göras först efter att reklamationen är anmäld till Care of Sweden. Transportskada skall vara anmäld till transportbolaget.

Åtgärd

När vi fått den returnerade produkten till Care of Sweden görs en ny bedömning och vi meddelar kund om reklamationen är godkänd. Vi kan därefter välja att reparera eller ersätta produkten. Vid en godkänd reklamation meddelas alltid orsaken till produktfelet och våra korrigerande åtgärder. Det är vår målsättning att utan dröjsmål komma till beslut gällande samtliga reklamationer.

Kundtjänst

Kundtjänst här öppet vardagar kl. 08:00 - 16:30. Ring oss på telefon 0771-106 600. Maila till info@careofsweden.se

Jour

För dig som har avtalad jour är våra telefoner öppna: vardagar kl 16:30 - 20:00, samt helger kl 10:00 - 13:00. Ring: 0325-101 11.

Hjälpmedelscentral

Om du köpt din madrass av din hjälpmedelscentral så är det dit du ska vända dig för support.