Sales Coordinator

Vi söker en Sales Coordinator

Som Sales Coordinator ingår du i Care of Swedens väletablerade försäljningsorganisation och bidrar till affärsutveckling genom ditt strukturerade, drivna, proaktiva och positiva arbetssätt.

I denna roll ansvarar du för att etablera och förbättra processer och modeller inom verksamhetsområdet Försäljning (Sales). Ditt arbete kommer att vara mångsidigt och inkludera skapande av underlag och mallar för statistik och försäljningsinformation samt självständigt arbete i olika projekt inom Sales för att främja verksamheten. Löpande kundkontakt vid avtalsfrågor ingår också i din roll.

OM OSS

På Care of Sweden strävar vi efter att göra skillnad genom vårt holistiska tillvägagångssätt mot trycksårsproblematiken. Vår vision sträcker sig längre än enbart produkter – vi strävar efter att skapa en meningsfull förflyttning som vårt erbjudande kan bidra till. Genom att erbjuda en heltäckande lösning för våra olika målgrupper strävar vi mot att inte bara eliminera trycksår, utan även sprida kunskap och skapa betydande förändring.

Care of Sweden är ett expansivt medicintekniskt bolag som utvecklar och marknadsför produkter och tjänster till vården. Bolaget är marknadsledande och specialiserat på avancerade madrasser och dynor för såväl förebyggande vård som för behandling av trycksår. Care of Sweden har ca 100 anställda och omsätter drygt 260 MSEK på nationell och internationell försäljning.

ROLLEN

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

  • Beredning av upphandlingsunderlag och distributörsavtal, genomförande av operativa åtgärder i system och samverkan tvärfunktionellt vid on-/offboarding av kunder.
  • Koordinering av säljaktiviteter såsom distributörsmöten och kundbesök.
  • Samverkan tvärfunktionellt för en relevant distributörsportal.
  • Ansvarig för försäljningsstatistik och underlag för generering av relevant statistik.
  • Du förväntas säkerställa uppdatering och kvalitet i kunders avtalskataloger samt administrera kontakten med advokatbyrå i samband med distributörsavtal.

Dina samarbeten kommer att inkludera Sales Manager SE, International Business Manager, Tender Manager och Aftersales Manager. Du rapporterar till Sales Manager SE.

Kvalifikationer

För att passa väl in i rollen arbetar du idag, eller har arbetat, i en koordinerande/samordnande roll där du har erfarenhet av att ta fram underlag för beslut.

Exempel på tidigare erfarenheter kan inkludera arbete i roller som:

  • Inköpsassistent eller inköpare
  • Försäljning eller kundvård
  • Koordinator eller säljstöd

Det är viktigt att du har erfarenhet av kundkontakt på avtalsnivå (B2B) och långsiktiga samarbeten. Meriterande är också erfarenhet av arbete på internationell marknad samt projektarbete.

De personliga egenskaper och kvaliteter som vi värdesätter inkluderar förmågan att bygga goda relationer, vara uppgiftsorienterad, noggrann och fullfölja arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du är en ”laget före jaget”-person, van vid att hantera snabba och komplexa variationer i arbetsmiljön, och är trygg i dig själv samtidigt som du skapar struktur.

Du har god systemvana, med meriterande erfarenhet av CRM och ERP-system. Färdigheter i Officepaketet, särskilt Excel för att skapa mallar för statistiskt underlag, är viktiga.

Du inser vikten av att representera Care of Sweden och vårt varumärke på ett positivt sätt, i linje med våra värderingar: kunskapomtanke och glädje.

VAD ERBJUDER VI PÅ CARE OF SWEDEN?

Care of Sweden är mitt i en spännande tillväxtfas. Vill du vara en del av det? Trivs du i en roll där du är navet och vill jobba med säljprocessen som helhet, med fokus på struktur och vilja att etablera och förbättra processer? Då är detta en fantastisk möjlighet för dig!

För en värld utan trycksår.

Varmt välkommen med din ansökan.

Läs mer och sök tjänsten hos Jefferson Wells